Reisinformatie
Nieuwe tarieven 2024
Treinkaartjes en abonnementen van NS behouden in 2024 dezelfde prijs als in 2023. Het kabinet heeft op verzoek van de Tweede Kamer een bedrag van 120 miljoen euro vrijgemaakt waardoor NS een voorgenomen tariefsverhoging van 8,67% kan uitstellen. We zijn blij met dit goede nieuws voor onze reizigers in een tijd waarin veel zaken duurder worden. Door de prijzen gelijk te houden blijft de trein relatief gezien goedkoop en een aantrekkelijke keuze om te reizen. We hopen dan ook dat we meer reizigers in de trein kunnen verwelkomen. Gesprekken over structurele oplossing Maar we zijn er nog niet. Op dit moment is onduidelijk of Den Haag dit budget ook voor de komende jaren beschikbaar stelt. Zo niet dan kunnen wij niet anders dan eind volgend jaar de uitgestelde verhoging voor 2024 alsnog door te voeren, bovenop de inflatie voor 2025. En daar zit niemand op te wachten. We zijn daarom in gesprek met Den Haag om dit te voorkomen en te zoeken naar een structurele oplossing. Tarieven voor internationale treinen en OV-fiets De toelage van het kabinet geldt alleen voor binnenlandse treinen van NS. Voor de internationale treinen verhoogt NS daarom de tarieven per 1 januari 2024 met 7,85%. Het tarief voor het huren van een OV-fiets verhoogt NS van € 4,45 naar € 4,55 per 24 uur.
Plan je reis
NS-app Gratis reisplanner voor op je smartphone of tablet voor al het openbaar vervoer van deur tot deur. Zie ns.nl/reisinformatie
Huisregels
Omdat we het belangrijk vinden dat iedereen zich veilig en prettig voelt, hanteren we op het perron en in de trein een aantal regels. Alle huisregels lees je hier terug.
ns.nl Compleet reisadvies van begin tot eindbestemming, informatie over treinen, treinkaarten, treintijden, de service van NS en nog veel meer. Reizen met een functiebeperking Met NS Reisassistentie helpt een opgeleide assistentieverlener je op het station en bij het in- en uitstappen. Om online NS Reisassistentie aan te vragen voor jouw reis moet je eerst je gegevens invullen in je Mijn NS-account. Hier geef je o.a. aan met welk(e) hulpmiddel(en) je reist en wie je contactpersoon in geval van nood is. Heb je al je gegevens ingevuld, dan kun je NS Reisassistentie op drie manieren aanvragen: online via ns.nl/reisassistentie, via de NS-app of via tel. (030) 235 78 22.
Werk aan het spoor
van, naar en via Schiphol Airport - zaterdag 6 januari t/m zondag 7 januari - zaterdag 13 januari t/m zondag 4 februari
Internationaal
nsinternational.nl Voor alle informatie over internationale treinen en treintijden. NS International App Vul je reis in, en deze app houdt je op de hoogte van mogelijke vertragingen of spoorwijzigingen, en geeft eventueel een aangepast reisadvies. Ook worden prijzen getoond, kun je boeken én je mobiele ticket erin laden. Zie nsinternational.nl/app
Duurzaam ondernemen
NS heeft als doel om in 2030 circulair in te kopen, materialen maximaal te (her)gebruiken en geen afval meer te creëren op kantoren en werkplaatsen en in treinen. Om dit te realiseren werken we volgens de uitgangspunten: beperk (nieuw) grondstofgebruik, optimaliseer materiaalgebruik en afval bestaat niet.
Beperk grondstofgebruik Door circulair ontwerpen en inkopen willen we nog slimmer omgaan met materialen en minder nieuwe grondstoffen gebruiken.
Optimaliseer materiaalgebruik Wij zijn zuinig op onze materialen en zetten in op goed onderhoud, reparatie en levensduurverlenging. Na ongeveer 20 jaar te hebben gereden zijn alle dubbeldekstreinen van het type VIRM bijvoorbeeld gemoderniseerd.
Afval bestaat niet Als we producten niet meer kunnen (her)gebruiken, willen we deze hoogwaardig in de kringloop houden door op zoek te gaan naar een nieuwe bestemming.
Contact
NS Klantenservice Ga naar ns.nl/klantenservice of ns.nl/community, stel je vraag en krijg zo snel mogelijk antwoord. Geef je graag je mening over producten en diensten van NS? Kijk dan op nspanel.nl. Hier vind je alle informatie over het klantpanel van NS. Je kunt je direct aanmelden als panellid. Volg ons ook via de NS Socials





NS Dagje Uit is een uitgave van NS. Realisatie Roularta Media Nederland | Bladmanager Liselotte Helleman (NS) | Redactieteam Priscilla Repi (NS), Amarens Greidanus (NS), Mark Mackintosh, Tom Aussems, Joost Smets | Accountmanagers sales Judith van den Berg, Heleen van Wieringen (NS) | Artdirector Ingrid Kottier | Medewerkers Tim Bilman, Sabrina Gaudio, Björn Snelders, Amanda de Nijs.
DE INHOUD VAN DEZE UITGAVE WORDT MET DE GROOTSTE ZORG SAMENGESTELD. WIJZIGINGEN IN OPENINGSTIJDEN, PRIJZEN, DIENSTREGELINGEN EN REISTIJDEN BLIJVEN ECHTER ALTIJD MOGELIJK. PRIVACYBELEID NS JOUW GEGEVENS ZIJN OPGENOMEN IN HET NS-KLANTENBESTAND. WE GEBRUIKEN DEZE GEGEVENS ONDER ANDERE OM JE TE INFORMEREN OVER VOOR JOU RELEVANTE DIENSTEN EN PRODUCTEN VAN NS GROEP N.V. EN HAAR WERKMAATSCHAPPIJEN EN SAMENWERKENDE PARTNERS. ALS JE GEEN PRIJS STELT OP DEZE INFORMATIE, DAN KUN JE DIT MELDEN BIJ NS KLANTENSERVICE. © NIETS UIT DEZE UITGAVE MAG WORDEN VERVEELVOUDIGD EN/OF OPENBAAR GEMAAKT ZONDER VOORAFGAANDE TOESTEMMING VAN NS.
Direct naar... › NS Flex › Reisinformatie › NS Zakelijk › Klantenservice
Onze producten › Kaartjes & Toeslagen › Abonnementen › Deur tot deur › Dagje uit › Internationale treinkaartjes
Meer NS › Over NS › Werken bij NS › Mobiliteitsadvies › Nieuws › Prestaties