Service
Duurzaam ondernemen
NS heeft als doel om in 2030 circulair in te kopen, materialen maximaal te (her)gebruiken en geen afval meer te creëren op kantoren en werkplaatsen en van treinen. Om dit te realiseren werken we volgens de uitgangspunten: beperk (nieuw) grondstofgebruik, optimaliseer materiaalgebruik en afval bestaat niet.
Beperk grondstofgebruik
Door circulair ontwerpen en inkopen willen we nog slimmer omgaan met materialen en minder nieuwe grondstoffen gebruiken.
Optimaliseer materiaalgebruik
Wij zijn zuinig op onze materialen en zetten in op goed onderhoud, reparatie en levensduurverlenging. Na ongeveer 20 jaar te hebben gereden zijn alle dubbeldekstreinen van het type VIRM bijvoorbeeld gemoderniseerd.
Afval bestaat niet
Als we producten niet meer kunnen (her)gebruiken, willen we deze hoogwaardig in de kringloop houden door op zoek te gaan naar een nieuwe bestemming.
Reisinformatie
ns.nl Compleet reisadvies van begin tot eindbestemming, informatie over treinen, treinkaarten, treintijden, de service van NS en nog veel meer. Huisregels
Omdat we het belangrijk vinden dat iedereen zich veilig en prettig voelt, hanteren we op het perron en in de trein een aantal regels. Alle huisregels lees je hier terug. Reizen met een functiebeperking Met NS Reisassistentie helpt een opgeleide assistentieverlener je op het station en bij het in- en uitstappen. Om online NS Reisassistentie aan te vragen voor jouw reis, moet je eerst je gegevens invullen in je Mijn NS-account. Hier geef je o.a. aan met welk(e) hulpmiddel(en) je reist en wie je contactpersoon in geval van nood is. Heb je al je gegevens ingevuld, dan kun je NS Reisassistentie op drie manieren aanvragen: online via ns.nl/reisassistentie, via de NS-app of via tel. (030) 235 78 22.
Werkzaamheden
Eindhoven Centraal - Weert
22 februari t/m 2 maart 2023
Zwolle - Deventer
25 februari t/m 1 maart 2023
Van, naar en via Rotterdam Blaak
26 februari t/m 5 maart 2023
Haarlem - Zandvoort aan Zee
16 maart t/m 19 maart 2023
Van, naar, via Schiphol Airport
17 maart t/m 20 maart 2023
Utrecht Centraal - Arnhem Centraal
31 maart t/m 3 april 2023
Utrecht Centraal - Hilversum
7 april t/m 10 april 2023
Gouda - Den Haag Centraal
29 april t/m 3 mei 2023
Nijmegen - 's-Hertogenbosch
29 april t/m 7 mei 2023
Hoorn - Enkhuizen / Heerhugowaard
11 mei t/m 14 mei 2023
Van, naar, via Rotterdam Centraal
20 mei t/m 25 juni 2023
Meppel - Assen
10 juni t/m 18 juni 2023
Werkzaamheden
Eindhoven Centraal - Weert
22 februari t/m 2 maart 2023
Zwolle - Deventer
25 februari t/m 1 maart 2023
Van, naar en via Rotterdam Blaak
26 februari t/m 5 maart 2023
Haarlem - Zandvoort aan Zee
16 maart t/m 19 maart 2023
Van, naar, via Schiphol Airport
17 maart t/m 20 maart 2023
Utrecht Centraal - Arnhem Centraal
31 maart t/m 3 april 2023
Utrecht Centraal - Hilversum
7 april t/m 10 april 2023
Gouda - Den Haag Centraal
29 april t/m 3 mei 2023
Nijmegen - 's-Hertogenbosch
29 april t/m 7 mei 2023
Hoorn - Enkhuizen / Heerhugowaard
11 mei t/m 14 mei 2023
Van, naar, via Rotterdam Centraal
20 mei t/m 25 juni 2023
Meppel - Assen
10 juni t/m 18 juni 2023
Reisinformatie
ns.nl Compleet reisadvies van begin tot eindbestemming, informatie over treinen, treinkaarten, treintijden, de service van NS en nog veel meer. Huisregels
Omdat we het belangrijk vinden dat iedereen zich veilig en prettig voelt, hanteren we op het perron en in de trein een aantal regels. Alle huisregels lees je hier terug. Reizen met een functiebeperking Met NS Reisassistentie helpt een opgeleide assistentieverlener je op het station en bij het in- en uitstappen. Om online NS Reisassistentie aan te vragen voor jouw reis, moet je eerst je gegevens invullen in je Mijn NS-account. Hier geef je o.a. aan met welk(e) hulpmiddel(en) je reist en wie je contactpersoon in geval van nood is. Heb je al je gegevens ingevuld, dan kun je NS Reisassistentie op drie manieren aanvragen: online via ns.nl/reisassistentie, via de NS-app of via tel. (030) 235 78 22.
Deur tot deur
Of je nu met de trein, bus, tram, deelauto of OV-fiets reist, het begint in de NS-app. Regel je hele reis met NS in de NS-app. Meer informatie over de Reisplanner en vervoermiddelen vind je op ns.nl/regeljereis Download de NS-app gratis in de App Store of Google Play.
Internationaal
nsinternational.nl Voor alle informatie over internationale treinen en treintijden. NS International App Vul je reis in, en deze app houdt je op de hoogte van mogelijke vertragingen of spoorwijzigingen, en geeft eventueel een aangepast reisadvies. Ook worden prijzen getoond, kun je boeken én je mobiele ticket erin laden. Zie nsinternational.nl/app
Deur tot deur
Of je nu met de trein, bus, tram, deelauto of OV-fiets reist, het begint in de NS-app. Regel je hele reis met NS in de NS-app. Meer informatie over de Reisplanner en vervoermiddelen vind je op ns.nl/regeljereis Download de NS-app gratis in de App Store of Google Play.
Contact
NS Klantenservice Ga naar ns.nl/klantenservice of ns.nl/community, stel je vraag en krijg direct antwoord. Geef je graag je mening over producten en diensten van NS? Kijk dan op nspanel.nl. Hier vind je alle informatie over het klantpanel van NS. Je kunt je direct aanmelden als panellid. Volg ons ook via de NS Socials
Duurzaam ondernemen
NS heeft als doel om in 2030 circulair in te kopen, materialen maximaal te (her)gebruiken en geen afval meer te creëren op kantoren en werkplaatsen en van treinen. Om dit te realiseren werken we volgens de uitgangspunten: beperk (nieuw) grondstofgebruik, optimaliseer materiaalgebruik en afval bestaat niet. Lees meer over duurzaamheid bij NS.
Internationaal
nsinternational.nl Voor alle informatie over internationale treinen en treintijden. NS International App Vul je reis in, en deze app houdt je op de hoogte van mogelijke vertragingen of spoorwijzigingen, en geeft eventueel een aangepast reisadvies. Ook worden prijzen getoond, kun je boeken én je mobiele ticket erin laden. Zie nsinternational.nl/app
Contact
NS Klantenservice Ga naar ns.nl/klantenservice of ns.nl/community, stel je vraag en krijg direct antwoord. Geef je graag je mening over producten en diensten van NS? Kijk dan op nspanel.nl. Hier vind je alle informatie over het klantpanel van NS. Je kunt je direct aanmelden als panellid. Volg ons ook via de NS Socials
NS Dagje Uit is een uitgave van NS. Realisatie MPG. | Bladmanager Liselotte Helleman (NS) | Redactieteam Priscilla Repi (NS), Leanne Hermans, Babs Jansen | Accountmanagers sales Judith van den Berg, Heleen van Wieringen (NS) | Artdirector Gitteke van der Linden, Martijn Hartwig | Vormgeving Bianca van Hilst | Beeldproductie Nanda de Beer | Projectmanager Marisa Lammes
Medewerkers Anna June, Michèle Bevoort, De Beeldredaktie, Suzette Hermsen, Vera Jansen, Lea de Jonge, Yoko Heiligers, Manon Wigny, Rolinda Windhorst | Cover Rolinda Windhorst
DE INHOUD VAN DEZE UITGAVE WORDT MET DE GROOTSTE ZORG SAMENGESTELD. WIJZIGINGEN IN OPENINGSTIJDEN, PRIJZEN, DIENSTREGELINGEN EN REISTIJDEN BLIJVEN ECHTER ALTIJD MOGELIJK. PRIVACYBELEID NS JOUW GEGEVENS ZIJN OPGENOMEN IN HET NS-KLANTENBESTAND. WE GEBRUIKEN DEZE GEGEVENS ONDER ANDERE OM JE TE INFORMEREN OVER VOOR JOU RELEVANTE DIENSTEN EN PRODUCTEN VAN NS GROEP N.V. EN HAAR WERKMAATSCHAPPIJEN EN SAMENWERKENDE PARTNERS. ALS JE GEEN PRIJS STELT OP DEZE INFORMATIE, DAN KUN JE DIT MELDEN BIJ NS KLANTENSERVICE. © NIETS UIT DEZE UITGAVE MAG WORDEN VERVEELVOUDIGD EN/OF OPENBAAR GEMAAKT ZONDER VOORAFGAANDE TOESTEMMING VAN NS.
NS Dagje Uit is een uitgave van NS. Realisatie MPG. | Bladmanager Liselotte Helleman (NS) | Redactieteam Priscilla Repi (NS), Leanne Hermans, Babs Jansen | Accountmanagers sales Judith van den Berg, Heleen van Wieringen (NS) | Artdirector Gitteke van der Linden, Martijn Hartwig | Vormgeving Bianca van Hilst | Beeldproductie Nanda de Beer | Projectmanager Marisa Lammes
Medewerkers Anna June, Michèle Bevoort, De Beeldredaktie, Suzette Hermsen, Vera Jansen, Lea de Jonge, Yoko Heiligers, Manon Wigny, Rolinda Windhorst | Cover Rolinda Windhorst
DE INHOUD VAN DEZE UITGAVE WORDT MET DE GROOTSTE ZORG SAMENGESTELD. WIJZIGINGEN IN OPENINGSTIJDEN, PRIJZEN, DIENSTREGELINGEN EN REISTIJDEN BLIJVEN ECHTER ALTIJD MOGELIJK. PRIVACYBELEID NS JOUW GEGEVENS ZIJN OPGENOMEN IN HET NS-KLANTENBESTAND. WE GEBRUIKEN DEZE GEGEVENS ONDER ANDERE OM JE TE INFORMEREN OVER VOOR JOU RELEVANTE DIENSTEN EN PRODUCTEN VAN NS GROEP N.V. EN HAAR WERKMAATSCHAPPIJEN EN SAMENWERKENDE PARTNERS. ALS JE GEEN PRIJS STELT OP DEZE INFORMATIE, DAN KUN JE DIT MELDEN BIJ NS KLANTENSERVICE. © NIETS UIT DEZE UITGAVE MAG WORDEN VERVEELVOUDIGD EN/OF OPENBAAR GEMAAKT ZONDER VOORAFGAANDE TOESTEMMING VAN NS.
Direct naar... › NS Flex › Reisinformatie › NS Zakelijk › Klantenservice
Onze producten › Kaartjes & Toeslagen › Abonnementen › Deur tot deur › Dagje uit › Internationale treinkaartjes
Meer NS
› Over NS › Werken bij NS › Mobiliteitsadvies › Nieuws › Prestaties